
Fineasz i Ferb
Dla Fineasza i Ferba nie ma czegoś takiego jak zwykły dzień.
Sezony i odcinki
Sezon 1
47 odcinków- 11m
Kolejka
Fineasz i Ferb budują największą kolejkę świata, podczas gdy ich mama idzie na zakupy. Siostra chłopców, Fretka usiłuje za wszelką cenę ich przyłapać. W tym czasie Pepe Pan Dziobak musi powstrzymać doktora Dundersztyca, który próbuje obrócić Ziemię z pomocą wielkiego magnesu i kuli z cyn-folii.
- 11m
Plażowa impreza w cieniu krasnalowego terroru
Fineasz i Ferb urządzają na podwórku własną plażę, której królową zostaje Fretka. Tymczasem doktor Dundersztyc zamierza ukraść wszystkie krasnale ogrodowe z Okręgu Trzech Stanów z pomocą Gnomodestruktora.
- 11m
Jednostrzałowiec
Gdy w centrum handlowym odbywa się przesłuchanie na super amerykańską gwiazdę pop, Fineasz i Ferb tworzą grupę muzyczną o nazwie Fineasz i kawał Ferba. W tym samym czasie Agent Pepe musi uratować miasto przez doktorem Dundersztycem, który swoim robotem chce zniszczyć miasto.
- 11m
Szybcy i Fineaszowi
Fineasz i Ferb przebudowują auto mamy na samochód wyścigowy i biorą udział w organizowanym w Danville wyścigu samochodowym. Tymczasem doktor Dundersztyc chce spuścić powietrze ze wszystkich dmuchanych przedmiotów.
- 11m
Światła, Fretka, akcja
Fretka ma wystąpić w sztuce księżniczki rozterki, jednak okazuje się, że reżyserują ją Fineasz i Ferb. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Sero-Dojrzewaczo-Przyśpieszacz, aby szybciej stworzyć ser według starego rodzinnego przepisu.
- 11m
Bamber w akcji
Fineasz wchodzi w sprzeczkę z Bamberem, plamiąc jego spodnie lodem. Z pomocą Evandera Holyfielda chłopcy organizują sprawiedliwą walkę na kciuki. Tymczasem doktor Dundersztyc obchodzi urodziny i z pomocą Zniwelatora chce sprawić, żeby jego urodziny były najlepsze w życiu.
- 11m
Fretka traci głowę
Fretka ma urodziny, więc Fineasz i Ferb postanawiają wyrzeźbić jej twarz na wzgórzu Mount Rushmore. W tym czasie Agent P musi powstrzymać doktora Dundersztyca, który z pomocą Świdronatora chce się przekopać do Chin i wybudować tam płatną autostradę.
- 11m
Ja, Brobot
Fineasz i Ferb tworzą podobne do nich roboty Finedroidy i Ferboty, aby móc stworzyć jak najwięcej projektów tego lata. Tymczasem doktor Dundersztyc zostawił na automatycznej sekretarce wiadomości do swojej dziewczyny, które chce usunąć za pomocą wielkiego magnesu.
- 11m
Wybieg na wybiegu
Fretka zostaje modelką słynnego projektanta Gastona Le Mode, jednak okazuje się, że ma nosić ubrania zaprojektowane przez Fineasza i Ferba. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy swoje kopie, żeby stały za niego w kolejkach.
- 11m
Kilku wspaniałych
Doktor Dundersztyc buduje kask kontrolujący termity, aby nakazać im zjedzenie całego drewna z okręgu trzech stanów. Fineasz, Ferb i Izabela postanawiają zagonić krowy z powrotem do zagrody.
- 11m
La’Zima
Fineasz i Ferb postanawiają zrobić zimę w lipcu. Tymczasem doktor Dundersztyc zamierza przetopić całą czekoladę z okręgu trzech stanów na swoje figurki.
- 11m
Cyrk z alergią
Fineasz, Ferb, Izabela i przyjaciele tworzą własny cyrk w ogródku. Doktor Dundersztyc wymyśla maszynę do napełniania powietrza helem, aby jego głos był najbardziej męski w Okręgu Trzech Stanów.
- 11m
Nasza własna mumia
Zainspirowani filmem o mumiach, Fineasz i Ferb postanawiają mieć własną mumię. Dundersztyc chce podnieść poziom morza, korzystając z wody znajdującej się w rzece.
- 11m
Przygotuj się na Bettys
Fretka i jej przyjaciółka Stefa wygrywają dzień ze znanym zespołem Bettys. Tymczasem Fineasz i Ferb odkrywają przejście do bazy Pepe i wyruszają na jego misję.
- 11m
Lody z migdałkami
Fineasz i Ferb chcą zrobić ogromne lody dla Izabeli, jednak przez pomyłkę dostają w sklepie plany nowego wynalazku doktora Dundersztyca. Tymczasem Fretka i Vanessa próbują udowodnić swoim mamom, że ich bracia i tata robią coś dziwnego.
- 11m
Kup pan dziecku cegłę
Fineasz i Ferb projektują własną zabawkę-Dziobaka, który staje się hitem i każde dziecko chce go mieć. Tymczasem doktor Dundersztyc kradnie cegły, aby zbudować mur, który odgrodzi miasto od świata, aby pobierać opłaty za przejazd.
- 11m
Zabieraj mi tę Wielką Stopę z twarzy!
Fretka, Fineasz, Ferb i ich przyjaciele jadą do babci i dziadka, gdzie słyszą historię o Wielkiej Stopie. Doktor Dundersztyc umawia się na randkę przez internet. Okazuje się, że wybranka doktora woli towarzystwo Pepe Pana Dziobaka.
- 11m
Rozpacz parkuje
Fineasz i Ferb budują Monster Trucka, aby Fretka nauczyła się parkować równolegle. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy własną linię samochodów.
- 11m
Urodziny mamy
Mama Fineasza i Ferba ma urodziny, więc Fineasz i Ferb chcą stworzyć dla niej jak najlepszy prezent. Irytuje to Fretkę, która również ma podobne plany. Tymczasem doktor Dundersztyc chce z pomocą swojego nowego wynalazku usunąć rzeczy, które go denerwują.
- 11m
Podróż do wnętrza Fretki
Fineasz i Ferb budują łódź podwodną, którą później pomniejszają, żeby dostać się do brzucha psa Izabeli, który połknął jej szarfę z odznakami. Przez przypadek trafiają do wnętrza Fretki, która jest na randce z Jeremiaszem.
- 22m
Wehikuł ambarasu
Chłopcy naprawiają zepsuty wehikuł czasu i przenoszą się razem z Fretką do czasów, kiedy na Ziemi żyły dinozaury. Tymczasem Pepe Pan Dziobak dowiaduje się, że doktor Dundersztyc ma nowego nemezis, Pupu Pana Pandę.
- 22m
Stary, zbieramy znów kapelę
Fineasz i Ferb chcą reaktywować zespół Miłosie, aby zrobić prezent rodzicom z okazji ich rocznicy ślubu. Doktor Dundersztyc organizuje dla Vanessy imprezę urodzinową. W jej organizacji pomaga mu Pepe Pan Dziobak.
- 11m
Robo-drzewa
Fineasz i Ferb przerabiają swój i Fretki domek na drzewie, robiąc z nich walczące roboty. Doktor Dundersztyc chce przejąć kontrolę nad gołębiami, aby zepsuły uroczystość z udziałem jego brata.
- 11m
Ballada o Złobrodym
Zainspirowani opowieścią dziadka o piracie Złobrodym, Fineasz i Ferb wyruszają w rejs na Wyspę Złość, aby odnaleźć zaginiony skarb. Tymczasem doktor Dundersztyc kupuje sobie nowy dom.
- 11m
Grecki jak błyskawica
Zainspirowani starożytną Grecja, Fineasz i Ferb urządzają wyścig rydwanów. Doktor Dundersztyc buduje wielkiego robota, Norma.
- 11m
Od wpadek jesteśmy my
Fretka po wielu nieudanych próbach przyłapania braci dzwoni do prowadzonego przez Lulu Wpadkę Jones programu „Przyłap ich”.
- 11m
Wyrzut przed metą
Fineasz i Ferb budują tor do jazdy na wrotkach, aby ich babcia Betty Jo mogła zmierzyć się w jeździe na rolkach z Hildegardą, babcią Jeremiasza. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje Chlebopożerator, aby przemienić w bochenek chleba pomnik brodatego prezydenta.
- 11m
Najleniwszy dzień w życiu
Fineasz i Ferb postanawiają nic nie robić, co bardzo denerwuje ich siostrę Fretkę. Doktor Dundersztyc chce obrzydzić wszystkich ludzi w okręgu trzech stanów.
- 11m
Mój chłopak, Neandertalczyk
Fineasz i Ferb znajdują w lodowcu jaskiniowca, którego Fretka bierze za przebranego Jeremiasza i idzie z nim na bal do Stefy. Tymczasem doktor Dundersztyc chce pozbyć się ludzi przebranych za kanapki.
- 11m
Wyprawa do głębi Bambera
Fineasz i Ferb wraz z przyjaciółmi budują łódź podwodną, aby odnaleźć zaginioną złotą rybkę Buforda.
- 11m
Rycerski turniej
Fineasz i Ferb jadą do dziadków do Anglii, gdzie postanawiają zorganizować turniej rycerski. Pepe Pan Dziobak dowiaduje się, że doktor Dundersztyc jedzie na spotkanie złoczyńców. Postanawia przebrać się za złoczyńcę, aby dowiedzieć się, co planuje jego wróg.
- 11m
Przygoda z uliczną kamerą
Fretka chce przyłapać swoich braci, używając zapisu z ulicznej kamery. Okazuje się, że są tam również zapisane tajne misje Agenta P. Pepe pożycza więc od doktora Dundersztyca jego robota Norma, aby odebrać Fretce nagranie.
- 11m
Kręgielnia
Fineasz i Ferb budują gigantyczna kulę do kręgli sterowaną od środka. Fretka wpada na pomysł, aby kulą dotrzeć do mamy i przyłapać Fineasza i Ferba. Tymczasem doktor Dundersztyc chce zamrozić okręg trzech stanów i sprzedawać gorącą czekoladę za grube pieniądze.
- 11m
Uczciwa gra
Fineasz i Ferb urządzają igrzyska „Chłopaki kontra dziewczyny”. Tymczasem doktor Dundersztyc chce wygrać doroczną wystawę psów.
- 11m
Kometa
Fineasz i Ferb budują w ogródku obserwatorium, aby móc obejrzeć przelatującą nieopodal Ziemi kometę Kermiliana. Fretka idzie grać z Jeremiaszem w krykieta, jednak jej plany krzyżuje jego siostra Zuzia. Pepe tymczasem musi powstrzymać doktora Dundersztyca, który zamierza wykraść wszystkie steki z okręgu trzech stanów.
- 11m
Przestań grać w tego golfa
Fretka jest chora, więc prosi Stefę aby to ona przyłapała jej braci, którzy budują ogromny tor do minigolfa. Stefa daje się jednak wciągnąć w zabawę, przez co ignoruje polecenia przyjaciółki.
- 11m
Czy ten dziób mnie pogrubia?
Fineasz i Ferb budują teleporter, który przypadkowo zamienia miejscami mózgi Fretki i Pepe. Pepe wyrusza więc na nową misję w ciele Fretki.
- 11m
Latający Rybiarz
Fineasz i Ferb chcą pomóc dziadkowi Ferba i zrekonstruować jego ostatni nieudany występ z pomocą Izabeli i zastępu Ogników.
- 22m
Wystarczy jeden porządny strach
Fineasz i Ferb budują nawiedzony dom, aby pomóc Izabelli pozbyć się czkawki. Z kolei Fretka idzie na randkę do domu Jeremiasza, gdzie poznaje jego straszną siostrę Zuzię. Tymczasem doktor Dundersztyc chce „wyparować” dom mentora, Kevina.
- 11m
Potwór Fineasza i Ferbensteina
Dziadek Ferba opowiada historię rodziny sprzed kilkuset lat o tym jak doktor Fineasztein i Ferbgor stworzyli dziobaka potwora.
- 11m
Miłośnicy sztuki
Fineasz i Ferb pomagają swojemu koledze Django narysować na pustyni gigantyczną laurkę dla taty. Doktor Dundersztyc chce zaimponować swojej dawnej nauczycielce Dr. Gewarlik.
- 11m
Żywy film
Chłopcy budują studio animatroniczne, aby zrobić własną kreskówkę. Umieszczają w niej siebie, Izabelę, Baljeeta, Buforda, oraz Fretkę jako czarny charakter. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje maszynę, która zmusza wszystkich do tańczenia.
- 11m
Wiwat, Doofania!
Fineasz i Ferb budują Tęczowystrzeliwator, po tym jak dowiadują się, że Izabela nigdy w życiu nie widziała tęczy. Z kolei w wyniku pomyłki w pralni, Fretka dostaje ubranie Vanessy i jej przyjaciele myślą, że została Gotką. Tymczasem doktor Dundersztyc z pomocą Norma buduje swoje własne państwo Doofanię. Pepe ma trudności z dotarciem na misję, gdyż po ostatniej walce z doktorem musi nosić kołnierz.
- 22m
Skok w kosmos
Fineasz i Ferb budują rakietę i wyruszają na swoją gwiazdę, którą ojciec kupił im przez internet. Przez przypadek rakietą leci z nimi również Fretka. Doktor Dundersztyc chce robić cienie na księżycu, aby udowodnić światu, że robi lepsze cienie niż jego przeciwnik Tomasz Dłonias.
- 22m
Fineasz i Ferb nakryci
Fretce udaje się przyłapać braci, gdy budują „latający wóz przyszłości dzisiaj”. Fineasz i Ferb trafiają do Reformatorskiej Szkoły Wojskowej, gdzie zostają pozbawieni wyobraźni oraz kreatywności. Wkrótce Fretka doszła do wniosku, że Reformatorska Szkoła Wojskowa nie jest dobrym miejscem dla jej braci i postanawia ich stamtąd wydostać z pomocą Jeremiasza.
- 11m
Festyniarski festyn naukowy
Chłopcy pomagają Baljeetowi zbudować teleport na Marsa na wystawę wynalazków. Tymczasem Fretka rywalizuje z Wendy o posadę w Slushy Burger, gdzie pracuje Jeremiasz.
- 11m
Festyniarski festyn naukowy, inna historia
Fretka wydzwania do wszystkich, ale nikt nie odbiera. Dziewczyna używa teleportu braci, który przenosi ją na Marsa, gdzie zostaje ona królową Marsjan. Fineasz i Ferb wyruszają, aby ją odnaleźć.
Sezon 2
66 odcinków- 22m
Potwór z Loch Noss
Fineasz i Ferb wraz z rodziną wybierają się na wakacje nad jezioro. Fretka zatrudnia się tam jako ratownik wraz z Jeremiaszem. Tymczasem chłopcy chcą odnaleźć żyjącego w jeziorze potwora Nossego. Okazuje się, że potwór jest miły i przyjacielski, ale nie chce, aby ludzie się o nim dowiedzieli, gdyż woli spokojne życie. Doktor Dundersztyc chce oczyścić jezioro z cynku
- 11m
Wywiad z dziobakiem
Chłopcy chcą dowiedzieć się co oznacza terkotanie Pepe i budują tłumacz. Doktor Dundersztyc zamierza zalać okręg trzech stanów. Podczas tego do domu Flynn’ów ściąga się cała gromada zwierząt i opowiada swoje problemy. Fretce udaje się pokazać mamie tłumacz Fineasza i Ferba. Linda uważa, że tłumacz jest wspaniały.
- 11m
Końcówki świata
Fineasz dowiaduje się jak nazywa się plastikowa końcówka od sznurówki i pragnie nauczyć tego słowa cały świat. Doktor Dundersztyc zamierza usunąć jego kompromitujące wideo z czasów liceum.
- 11m
Atak 15-metrowej siostry
Chłopcy opracowują płyn powiększający, aby pomóc Baljeetowi wygrać konkurs na największego arbuza. Używa go Fretka, aby zostać gwiazdą reklam kosmetyka „Supermłoda”. Niestety płyn jest za mocny i Fretka rośnie do 15 metrów. Tymczasem doktor Dundersztyc chce zasmrodzić cały okręg trzech stanów.
- 11m
Ogrodowe akwarium
Chłopcy mają nowe zwierzątko: rybkę Złocię, budują jej więc wielkie akwarium z wieloma innymi rybami i ssakami. Fretka czeka na telefon od Jeremiasza. Doktor Dundersztyc chce się zemścić na sprzedawcach hot dogów.
- 11m
Dzień żyjącej żelatyny
Chłopcy robią w basenie Isabeli największą galaretkę. Pepe pomylił bazę i trafił do bazy psa Pinkiego który jest psem Isabeli. Zły doktor Dundersztyc zaprosił Pepe na herbatkę żeby zmienić go w złego, przypadkowo trafia w galaretkę która ożywa i połyka Fretkę. Wszyscy z nią walczą.
- 11m
Podstawy, moja droga
Rodzina i Stefa przyjeżdżają do Anglii. Fretka i Stefa całą noc czytają książki o Sherlocku Holmesie. Chłopcy budują wodną zjeżdżalnię, a Fretka próbuje ich przyłapać, wykorzystując wskazówki z książek. Stefa chce iść na zakupy, ale przyjaciółka ją od tego odciąga. Doktor Dundersztyc chce przenieść Big Bena obok swojego domu. Pepe współpracuje z angielskim agentem.
- 11m
Nawet nie mrugnij
Fretka chcąc się dowiedzieć, dlaczego każdy wynalazek Fineasza i Ferba znika w niezrozumiały sposób, każe wszystkim (po wybudowaniu kolejnego wynalazku) siedzieć na leżakach i patrzeć, co się stanie. Tymczasem doktor Dundersztyc zrobił promień niewidzialności, aby harcerki roznoszące ciastka nie musiały na niego patrzeć, kiedy jest w domu.
- 11m
Pan Dziobak
Fineasz i Ferb budują dziobakową restaurację. Jeremiasz zaprasza do niej Fretkę. Doktor Dundersztyc tymczasem przychodzi do tej samej restauracji na kolację z nową ukochaną.
- 11m
Pepe znosi jajko
Zbieg okoliczności sprawia, iż chłopcy myślą, że Pepe złożył jajka. Doktor Dundersztyc tymczasem zamierza odegrać się na wielorybach, przez które stracił kiedyś dziewczynę.
- 11m
Oszukać system
Fineasz i Ferb budują maszynę pozwalającą stać bohaterem gry komputerowej. Doktor Dundersztyc chce zamienić ubrania mężczyzn w okręgu trzech stanów na suknie.
- 22m
Przygody Hika
Fineasz i Ferb grając w baseball przypadkowo strącają statek kosmiczny. Kosmita z tego statku potrafi mówić tylko „Hik”, więc chłopcy nadają mu takie imię. Fretka i Stefa poddały się modzie na kolorowe pluszaki z serii Bangaroo. Doktor Dundersztyc zamierza odnaleźć zmyślonego przyjaciela z dzieciństwa – balona z namalowaną twarzą.
- 11m
Thaddeus i Thor
Do jednej z sąsiadek przyjeżdżają jej wnuki: Mandy, Thaddeus i Thor, Którzy bardzo przypominają głównych bohaterów. Fretka i Mandy chcą się przekonać którzy chłopcy mają większe uzdolnienia budowlane. Doktor Dundersztyc chce zaimponować swojej matce grą w kickball.
- 11m
Samolot! Samolot!
Chłopaki budują największy samolot wszech czasów. Fretka jest wraz ze Stefą na imprezie u Jeremiasza. Doktor Dundersztyc odkrył nową formę zła: recykling.
- 11m
Zagrajmy w Quiz
Fineasz i Ferb urządzają teleturniej. Fretka pragnąc, aby Jeremiasz zobaczył ją w telewizji chce wystąpić w programie.
- 11m
Myjnia samochodowa
Ogniki zbierają pieniądze, by ratować krety gwiazdonose. Niestety kiepsko im idzie. Fineasz i Ferb postanawiają zbudować największą myjnię na świecie, żeby pomóc harcerkom. Doktor Dundersztyc powiększa molekuły problemów, aby urosły do wielkich rozmiarów, Przez co rośnie także wielki kret z ogródka chłopców, unosząc na głowie myjnię do oceanu.
- 11m
O, tu jesteś Pepe
W agencji Pepe dowiaduje się, że przydzielono mu nowego wroga, Wymiotonatora, i musi się także przenieść do nowej rodziny. Rano Fineasz i Ferb zauważyli zniknięcie pupila, zaczynają go szukać. Fretka twierdzi, że go nie widziała i obwinia siebie o zniknięcie Pepe. Doktor Dundersztyc poznaje Wymiotonatora, który zostaje nowym wrogiem Pana Dziobaka. Ten zatrudnia doktora Dundersztyca jako swojego „pomywacza”, ale on nie daje się wykorzystywać. Fineasz i Ferb układają piękną piosenkę dla Pepe.
- 11m
Rodzinka Fineansonów
Fineasz z rodziną wypływają w morze, gdzie zastają sztorm. Rozbijają się na bezludnej wyspie. Fretka szaleje na punkcie powrotu do domu, bo chce zdążyć na przyjęcie Jeremiasza. Fineasz i Ferb budują ekskluzywny domek na drzewie. Na tej samej wyspie doktor Dundersztyc wykorzystuje małpy, aby otworzyć sieć pralni na terenie trzech stanów. Tymczasem Baljeet i Buford opiekują się Pepe i nie chcą go zostawić. Carl jedzie pomóc Pepe uwolnić się od nich, by mógł wykonać misję.
- 11m
Zabawa w chowanego
Za oknem deszcz, a Fineasz, Ferb i przyjaciele nie są tym zachwyceni. W domu Irvina, największego ich fana, wymyśla on, by pobawić się w chowanego, ale dzieci dochodzą do wniosku, że są za duże, aby bawić się w domu. Fineasz i Ferb wykorzystują więc swój stary pomniejszator. Doktor Dundersztyc ciągle wydzwania do majora Monograma z prośbą, aby Pepe Pan Dziobak przyszedł i powstrzymał go przed kolejnym szatańskim planem. Podczas zabawy Fretka znajduje pomniejszator, i niechcący katapultuje Baljeeta na lampę, a przed domem p. Garcia-Shapiro sama się zmniejsza. W domu zaś dzieci obezwładniają robota i używają do uratowania przyjaciela.
- 11m
Wrażenie tonięcia
Do Baljeeta przyjeżdża koleżanka z Indii, Mishti, czym chłopiec jest przerażony, więc prosi Fineasza i Ferba, aby pomogli mu zorganizować romantyczny rejs. Doktora Dundersztyca denerwują statki, które płyną za światłem stojącej nieopodal jego domu latarni morskiej. Chce się jej pozbyć. Fretka uważa, że Jeremiasz jest za mało romantyczny. Kiedy Mishti nie wykazuje większego entuzjazmu rejsem, Fineasz decyduje się na zatopienie statku.
- 11m
Baljeatelsi
Baljeet wybrał się na wakacyjny kurs „Letni czad”, nie wiedząc, że to kurs muzyki rockowej. Fineasz i Ferb słysząc w swoim ogrodzie jego jęki, przybyli mu z pomocą. Doktor Dundersztyc chce zawładnąć wszystkimi niemowlakami w okręgu trzech stanów, wykorzystując do tego nianio-inator i bum–bumo–inator. W tym samym czasie Baljeet dowiaduje się, że za kurs nie dostaje się ocen, więc zdenerwowany tym faktem daje na scenie ostrego czadu.
- 11m
Samodzielna Vanessa
Vanessa i doktor Dundersztyc wybierają się do marketu, aby zdobyć nieskończonotlenek błotasu. Baljeet i Buford potrzebują tego samego przedmiotu do projektu, a Fretka i Stefa uważają, że będzie to idealny prezent dla Jeremiasza. Dziewczyna chce udowodnić swojemu ojcu, że jest na tyle odpowiedzialna i samodzielna, żeby mieć samochód i próbuje wygrać „bitwę” o drogocenny nieskończonotlenek błotasu. Ferb jej w tym pomaga. Pepe zaś nie może dopuścić, by doktor Dundersztyc dostał w swoje ręce probówkę, więc gdy Ferb i Vanessa odnoszą triumf, przesuwa bramkę sklepową tak, że jego wróg zostaje złapany na kradzieży. Podczas całej gonitwy Fineasz odpoczywa na fotelu i nie zdaje sobie sprawy z tego, co się dzieje.
- 11m
Jak dziobak z królikiem
Fretka znajduje uroczego królika i bierze go do domu. Fineasz i Ferb tworzą rentgenowskie okulary. Pepe dowiedział się, że nowy pupil jego właścicielki jest agentem, którego musi zniszczyć. Niestety, przeszkadza mu w tym Fretka zauroczona zwierzakiem.
- 11m
Dzień w Spa
Fineasz i Ferb budują SPA w ogródku. Doktor Dundersztyc znalazł kotka i opiekuje się nim, jednak ten strasznie rozrabia.
- 22m
Kwantowa opowieść
Chłopcy przenoszą się 20 lat w przyszłość, by zdobyć część do ich najnowszej maszyny. Gdy przyszła Fretka to odkrywa, używa wehikułu czasu, by przenieść się do momentu, gdy chłopcy zbudowali swoją kolejkę i nakryć ich. Udaje się jej, jednak ma to fatalne skutki w przyszłości, gdyż okazuje się, że doktor Dundersztyc w końcu zawładnął okręgiem trzech stanów. Fretka postanawia wszystko naprawić.
- 22m
Fineasza i Ferba muzyczno-klipowe odliczanie
Doktor Dundersztyc i major Monogram prowadzą program, w którym wyświetlane są 10 najlepszych piosenek z pierwszego sezonu serialu. Doktor Dundersztyc ma w planach użycie swojej maszyny hipnotyzującej, która motywuje ich do mówienia "Rolady dwie, mamy robić co chcę, uuu, uuu!”.
- 11m
Chłopcy z Bańki
Fineasz i Ferb postanowili zbudować urządzenie generujące duże i wysoce odporne bańki mydlane. Fretka, korzystając z samochodu mamy, rusza w pościg za braćmi, chcąc ich przyłapać. W tym czasie doktor Dundersztyc buduje kapelusz kowbojski, który zmienia mu jego naturalny fałsz na piękny, melodyjny, męski wokal i startuje w konkursie.
- 11m
Izabella i Świątynia soku
Izabela i ogniki próbują pobrać sok z rzadkich odmian drzew marakasowych dla Fineasza i Ferba, potrzebny im do projektu, którym jest bańka znana z poprzedniego odcinka. Tymczasem nemezis Pinky’ego Chihuahua Profesor Poofenplotz próbuje ukraść jej ulubiony, lecz wycofany z produkcji lakier do włosów.
- 11m
Rozchmurz się, Fretka
Fretka myśli, że Jeremiasz się nią nie interesuje. Chłopcy pomagają jej i budują maszynę, która ma znaleźć nowego chłopaka dla Fretki. W tym samym czasie, Pepe zostaje aresztowany za napad na bank. Ucieka i chce oczyścić swe imię. Okazuje się, że doktor Dundersztyc wyprodukował całe stado sztucznych Pepe.
- 11m
Jak zostać ognikiem
Fretka, by zdobyć bilety na koncert jej ulubionego zespołu dołącza do Ogników. Musi zdobyć 50 odznak jednego dnia. W tym samym czasie doktor Dundersztyc buduje maszynę „Brokuratora” i ma w planach zmienić fabrykę ciastek w brokuły.
- 11m
Kodeks Łobuza
Baljeet uratował Buforda przed udławieniem się parówkami. Wdzięczny Buford postanawia stać się niewolnikiem Baljeeta i ciągle mu w czymś pomaga. Chłopiec prosi Fineasza i Ferba o pomoc w uwolnieniu się od natręta.
- 11m
Lalka Mary
Lawrence porządkując garaż znajduje laleczkę Fretki, Mary. Sprzedaje ją doktorowi Dundersztycowi, a ten oddaje ją Vanessie. Kiedy Fretka dowiaduje się o swojej ukochanej lalce, chce ją odzyskać. Fineasz i Ferb, bawiąc się w detektywów, pomagają jej w tym.
- 11m
Zdjęcie
Fineasz i Ferb zbudowali rampę deskorolkową i teleport, który po włożeniu do niego zdjęcia przedstawiającego jakąś rzecz lub osobę, teleportuje to/ją/go do ogródka chłopców. Doktor Dundersztyc buduje mimo-inator, który zamyka wszystkie mimy na obszarze trzech stanów w niewidzialnych celach.
- 11m
Konkurs taneczny
Fretka, Stefa i Jeremiasz oglądają program taneczny. Wszyscy od razu zrywają się z krzeseł, by też potańczyć i pójść do tego programu, ale Jeremiasz nic nie umie. Fineasz z Ferbem budują dwa egzoszkielety, jeden dla Ferba i jeden dla Jeremiasza. Gdy Ferb się porusza, Jeremiasz porusza się identycznie.
- 11m
Co to robi?
Jeden z wynalazków doktora Dundersztyca ląduje przed domem Fineasza i Ferba. Chłopcy próbują dowiedzieć się, co on robi, a Linda zaprząta głowę Lawrence’a telefonami. Tymczasem doktor Dundersztyc wspomina dzień, kiedy spotkał się z Lindaną.
- 11m
Atlantyda
Fineasz z Ferbem, mamą Fineasza, Fretką, Baljeetem, Bufordem, Izabellą oraz Irvinem wybierają się na plażę. Chłopcy odkrywają dziwną wyspę pod wodą, więc chcą ją sprawdzić. W tym czasie Fretka z jej mamą biorą udział w konkursie w budowaniu zamków z piasku. Kiepsko im to idzie. Chłopcy zamawiają ogromne balony z helem, aby przenieść wyspę na ląd.
- 36m
Ferie zimowe Fineasza i Ferba
Do Danville zawitały święta. Rodzice Fineasza, Fretki i Ferba czekają na dziadków z Anglii. Po raz kolejny pomysłowość braci nie ma końca, tak więc chłopcy wpadają na pomysł aby podziękować Św. Mikołajowi za jego coroczną pracę. Tymczasem w agencji „O.W.C.A” odbywa się impreza gwiazdkowa, na którą poszedł Pepe. Doktor Dundersztyc dostaje prezent od Św. Mikołaja i buduje on machinę zła, a tymczasem przychodzą do niego kolędnicy. Denerwują go, przez co doktor Dundersztyc niszczy święta i wszyscy w Danville są niegrzeczni. Fretka myśli, że to jest wina Fineasza. Fineasz wpada na pomysł, aby to odwrócić, i dzięki radiu w Danville, przyjeżdżają elfy z Bieguna Północnego. Fineasz, Ferb, Fretka, Baljeet, Buford i Izabella budują sanie i rozwożą prezenty. Doktor Dundersztyc przegrywa z Pepe Panem Dziobakiem. Św. Mikołaj z elfami wraca na biegun, a do domu Fineasza przyjeżdżają cali i zdrowi Reg i Winifred Fletcher z rodzicami Fineasza i Ferba.
- 11m
Przenikanie
Fineasz i Ferb tworzą kulę, która sprawia, że można przechodzić przez ściany. Tymczasem, doktor Dundersztyc chce zniszczyć pomnik ku czci jego brata Rogera.
- 11m
Wielki dzień Fretki
Do rodziny Fineasza i Ferba przyjeżdża ciocia Tiana z narzeczonym Bobem, zagorzali podróżnicy. Postanawiają się pobrać podczas jednej ze swoich ekstremalnych podróży. Nie zgadza się na to Fretka, której krewna obiecała, że to ona będzie jej druhną. Wspólnie postanawiają, że to Fretka z chłopcami zorganizują ceremonię. W tym samym czasie doktor Dundersztyc tworzy maszynę, która ma sprawić, że wszyscy w obrębie trzech stanów staną się otyli. Jednak demonstrując ją przed Pepe sam staje się chory i otyły.
- 11m
Robot w średnim wieku
Lawrence i Fretka biorą udział w konkursie. Lawrence przypadkowo znajduje kryjówkę Pepe. Niestety wpadł do maszyny która odbiera pamięć. Carl wymyśla żeby zastąpić go robotem. Robotem steruje Pepe. W tym czasie Fineasz i Ferb tworzą sterowiec, by kibicować Fretce. Doktor Dundersztyc tworzy klej, który odkleja rzeczy.
- 11m
Opiekunka do dziecka
Jeremiasz wyjeżdża i pozostawia Zuzię pod opieką Fretki. Zuzia pomaga Fretce przyłapać braci. Doktor Dundersztyc robi wielką stopę procentową.
- 11m
Tajny agent Carl
Chłopcy budują maszynę anty-grawitacyjną, a doktor Dundersztyc ma w planach to samo. Major Monogram wysyła Carla na przeszpiegi, żeby sprawdzić czy Fineasz i Ferb budują dla Dundersztyca. Tymczasem Agent P ma polecenie znaleźć Agenta G. Doktor Dundersztyc kradnie maszynę Fineasza i Ferba, ale zatrzymuje go policja.
- 11m
Parada
Fretka z mamą jadą do salonu Bobby’ego. Chłopcy organizują paradę, stworzenia trzech stanów. Buford kłóci się Baljeetem. Chce zepsuć paradę. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje maszynę która tworzy osiem klonów tego w co trafi.
- 11m
Inwazja Poferbaczy ciał
Fineasz i Ferb wraz z Fretką oglądają film o obcych. Rano dziewczyna szpieguje Ferba, gdyż myśli, że jest on kosmitą. Tymczasem bracia naprawiają pojazd przyjaciela Hika, który ćwiczy na Ziemi ludzkie zachowania w przebraniu matki Fineasza. Gdy Fretka pokazuje mamie pojazd, myśląc, że nakryła braci, wyszło na jaw, że to przyjaciel Hika. W tym samym czasie doktor Dundersztyc sprzedaje swoje Inatory.
- 11m
To nie dla dzieci
Rodzina Fineasza odwiedza centrum handlowe, gdzie bracia spotykają swoich przyjaciół. Wspólnie zamierzają unowocześnić automatyczny samolot dla dzieci. Fretka postanawia pilnować rozbudowanego samolotu, aby nareszcie przyłapać braci. Niestety, samolot odpala z Fretką w środku. Tymczasem doktor Dundersztyc jest zdenerwowany, że nikt nie zna jego nazwiska. Postanawia rozpylić je swoim wielkim aerozolem. Jego plany krzyżuje Pepe Pan Dziobak.
- 11m
Nie Fineasz i Ferb
Starszy brat Irvina Albert nie podziela obsesji brata na punkcie Fineasza i Ferba. Uważa, że nie są oni niczym szczególnym. Niestety Fineasz i Ferb idą do kina z tatą. Irvin namawia Baljeeta i Buforda, aby z hologramem Wieży Eiffla przedstawili się Albertowi. Tymczasem doktor Dundersztyc zmniejsza wielkie zabytki na małe figurki do kolekcji. Wieża Eiffla się powiększa i ląduje na podwórku Fineasza i Ferba na miejsce hologramu.
- 11m
Przyłapiaczki
Fretka, Stefa i Jenny tworzą zespół i obmyślają plan jak przyłapać Fineasza i Ferba. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje robota, który zastąpi Norma, jednak ma za dużo mocy i chce się pozbyć doktora Dundersztyca, którego ratuje Norm.
- 11m
Zaklinacz Jaszczurek
Fineasz i Ferb znajdują w ogródku małego kameleona który zaprzyjaźnia się z Ferbem. W tym czasie Jeremiasz udziela lekcji gry na gitarze doktorowi Dundersztycowi, który planuje nauczyć się grać specjalną melodię aby mieć kontrolę nad kosmitami którzy kiedyś wybudowali piramidy w Egipcie. Gdy Jeremiasz niechcący włącza promień powiększający, kameleon staje się 12 metrowym jaszczurkozaurem i ucieka pozostawiając jedynie ślad wielkiej stopy. Chłopcy i Izabella starają się odnaleźć jaszczurkę. Gdy Dundersztyc już wie jak grać złowieszczą melodię, wykorzystuje swój głośnik do sprowadzenia kosmitów. Fineasz, Ferb i Izabella odnajdują kameleona i wszyscy wracają do domu. Doktor Dundersztyc przypadkowo włącza promień pomniejszający jaszczurkę i wszystko wraca do normy.
- 11m
Robo Rodeo
Chłopcy tworzą na podwórku stadion z robotami rodeo. Tymczasem doktor Dundersztyc chce zniszczyć wynalazki jego rywalów, więc wypuszcza agentów z pułapki, aby je zniszczyły.
- 22m
Dziób
Fineasz i Ferb budują niezniszczalny kostium do swojej wielkiej rampy. Później stają się bohaterami Dziób. Jednak czarny charakter Khaka Peü Peü odkrywa ich i chce sterroryzować miasto. Powstrzymuje go Dziób. Izabela fotografuje zdarzenia do gazety Ogników.
- 11m
Burmistrz Fretka
Po napisaniu uroczystego eseju o występkach braci, Fretka jest wybrana, aby przejęła władzę nad Danville. W tym czasie Pepe musi powstrzymać doktora Dundersztyca przed zniszczeniem jego brata Rogera podczas partii golfa.
- 11m
Lemoniada
Fineasz i Ferb postanawiają zbudować stoiska z lemoniadą, w tym samym czasie Fretka musi wybrać pomiędzy przyłapaniem swoich braci a przyjaźnią ze Stefą. Doktor Dundersztyc planuje zbić majątek przez maszynę okaleczającą ludzi na odległość, którzy kupią jego specjalne plastry na terenie trzech stanów.
- 11m
Hawajskie Wakacje cz. 1
Rodzina Flynn-Fletcher wyjeżdża na wakacje na Hawaje. Fretka postanawia zrobić sobie urlop z przyłapywania braci, a jej obowiązki przejmuje kierownik hotelu. Później dziewczyna znajduje wulkaniczny naszyjnik, który okazuje się przeklęty. Tubylcy mówią jej, że musi wejść na szczyt wulkanu. Fineasz i Ferb idą tam razem z nią, zaś w drodze uczą się surfingu od Lairda Hamiltona. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje De-Ewolucjonator – maszynę, która cofa proces ewolucji. Podczas walki z Pepe Panem Dziobakiem staje się jego ofiarą i ląduje na bezludnej wyspie.
- 11m
Hawajskie Wakacje cz. 2
Rodzina Flynn-Fletcher wyjeżdża na wakacje na Hawaje. Fretka postanawia zrobić sobie urlop z przyłapywania braci, a jej obowiązki przejmuje kierownik hotelu. Później dziewczyna znajduje wulkaniczny naszyjnik, który okazuje się przeklęty. Tubylcy mówią jej, że musi wejść na szczyt wulkanu. Fineasz i Ferb idą tam razem z nią, zaś w drodze uczą się surfingu od Lairda Hamiltona. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje De-Ewolucjonator – maszynę, która cofa proces ewolucji. Podczas walki z Pepe Panem Dziobakiem staje się jego ofiarą i ląduje na bezludnej wyspie.
- 48m
Lato to wrażeń moc
Nadchodzi najdłuższy dzień w roku, więc Fineasz i Ferb postanawiają okrążyć cały świat w jeden dzień. Linda i Lawrence wyjeżdżają na wakacje, więc Fretka ma się opiekować braćmi. Gdy dziewczyna dowiaduje się, że bracia przelatują przez Paryż, gdzie przebywa Jeremiasz, postawia jechać razem z nimi. Tymczasem doktor Dundersztyc wybiera się z córką Vanessą w podróż do Tokio. Okazuje się jednak, że towarzyszy im również porwany przez doktora Dundersztyca Major Monogram. Zirytowana Vanessa dołącza do wspólnej zabawy z Fineaszem oraz zakochanym w niej Ferbem. Podczas pobytu w „mieście miłości” Jeremiasz i Fretka zostają parą, Ferb poznaje bliżej Vanessę, zaś Isabella bezskutecznie próbuje zwrócić na siebie uwagę pochłoniętego pracą Fineasza.
- 22m
Rycerze w kosmosie
Fineasz i Ferb uczestniczą w dorocznym zjeździe fanów fantastycznych komiksów, aby spotkać swojego idola – twórcę efektów specjalnych Clive’a Addisona. Dochodzi do starcia pomiędzy fanami „Gwiezdnej Sagi” a wielbicielami „Czarodzieja Kołodzieja i jego różdżki z kosmicznej skorupy”. Fineasz i Ferb starają się pogodzić obie strony, zwracając się do ich liderów. W tym czasie Fretka stara się ukryć, że jest fanką Kaczuszki Momo, przychodząc na zlot w przebraniu kaczki. Za dziewczyną gania Zuzia, siostra Jeremiasza, która również jest fanką Kaczuszki. W sali w której odbywają się zloty, doktor Dundersztyc zatrudnia do pomocy przy własnym show „Dun i P” twórcę programów telewizyjnych, Jeffa McGarlanda.
- 22m
Czarnoksiężnik
Podczas gdy chłopcy zajmują się czyszczeniem domu, Fretka nudzi się w swoim pokoju. Mama proponuje jej przeczytanie książki Czarnoksiężnik z Krainy Oz. Kiedy Fineasz i Ferb zakręcają domem, aby go umyć, Fretka uderza się w głowę i zapada w sen, w którym musi udać się do Przyłapolis, aby poprosić czarnoksiężnika o przyłapanie braci. Po drodze spotyka drzewo Jeremiasza, stracho–kujona Baljeeta oraz Buforda, będącego hybrydą lwa, tygrysa i niedźwiedzia. Wkrótce jednak dziewczynę porywa czarodziej Dundersztyc, który chce odzyskać swoje czerwone, gumowe buty, które przez przypadek trafiły na nogi Fretki.
- 11m
Labirynt
Fretka ma problemy z jazdą na rolkach. Fineasz i Ferb postanawiają jej pomóc, budując wielki labirynt w ogródku. Do chłopców dołącza Baljeet i Buford oraz Isabella z nową członkinią Ogników, Melissą. Tymczasem Doktor Dundersztyc buduje stację w kosmosie, aby wystrzelić z niej promień, który przekrzywi wszystkie budynki na całym świecie wzorem Krzywej Wieży w Pizie, aby budynek Spółki Zło był jedynym prostym blokiem.
- 11m
Max Modem
Kiedy Fretka odkrywa, że jej matka była gwiazdą popu jako Lindana, Linda zostaje zaproszona na koncert powrotny lat 80. Lawrence boi się, że jego żona zapomni o nim, gdy pozna nowych i ciekawszych ludzi. Fineasz i Ferb postanawiają przemienić go w Maxa Modema – nieznaną gwiazdę lat 80. Tymczasem doktor Dundersztyc chce udowodnić Danville, że jest królem i liderem grupy kosmitów.
- 11m
Tajemnica sukcesu
Fineasz i Ferb oglądają program motoryzacyjny i dowiadują się w nim że nie ma jeszcze samochodu, który może się zginać, chodzić itp. Tworzą samochód na każdy teren. W tym czasie doktor Dundersztyc stwarza program telewizyjny. Tworzy wynalazek, który sprawia, że wszystkie stacje telewizyjne wyświetlają jego program. Następnie furgonetka telewizyjna Fineasza i Ferba zmienia program doktora Dundersztyca. Doktor Dundersztyc jest wściekły i chce rozwalić ich samochód.
- 11m
Dundowa strona księżyca
Fineasz i Ferb zamierzają zbudować najwyższy budynek na świecie, aby Danville stało się popularniejsze. Tymczasem Albert, brat Irvinga dołącza do Fretki i wspólnie próbują przyłapać swoje rodzeństwo przy pomocy kamer szpiegowskich. Z kolei doktor Dundersztyc chce obrócić księżyc ciemną stroną w kierunku Ziemi, aby ściągnąć na siebie całe ziemskie zło.
- 11m
Rozdwojona osobowość
Fineasz i Ferb budują rozdzielacz cząsteczek, który rozdziela obiekt na części składowe. Gdy Fretka chce zanieść urządzenie mamie, zostaje podzielona na dwie osoby: jedną, pragnącą przyłapać braci i drugą, chcącą spędzać czas z Jeremiaszem. Tymczasem doktor Dundersztyc chce przełamać strach, skacząc z trampoliny w publicznym basenie. Aby ludzie go nie wyśmiali, buduje „Patrz-Gdzie-Indziej-Nator”, maszynę, która odwraca ich głowy w przeciwnym kierunku.
- 11m
Spranie mózgu
Fineasz i Ferb wraz z przyjaciółmi leżą w łóżku, ponieważ są chorzy. Aby umilić sobie czas, tworzą grę komputerową ze swoimi postaciami. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy „De-Własno-Wolo-Nator”, kask, który kontroluje umysł osoby noszącej go. Zakłada go Pepe, z którym jedzie na gotycką imprezę na wysypisku śmieci gdzie przebywa Vanessa.
- 22m
Kolejka: Musical
Zbliża się koniec wakacji, więc Fineasz i Ferb postanawiają odtworzyć dzień budowy kolejki w musicalu, aby móc lepiej zapamiętać ten dzień. Rolę piosenek w musicalu pełnią powiedzonka bohaterów. Tymczasem doktor Dundersztyc ponownie próbuje podbić okręg trzech stanów przy pomocy wielkiego magnesu i cynfolii.
- 11m
Szafa grająca
Fineasz i Ferb budują wielką szafę grającą, w której umieszczają między innymi zespół Jeremiasza oraz Miłosie. W tym czasie w Danville ma odbyć uroczystość, na którą zaproszona zostaje księżniczka Druelselstein. Okazuje się, że wygląda ona identycznie jak Fretka. Gdy dziewczyny przypadkowo spotykają się w sklepie, postanawiają zamienić się rolami.
- 11m
Przyłapana Fretka
Podczas gdy Lawrence i Linda wyjeżdżają na cały dzień, Fretka ma zostać w domu i zajmować się chłopcami. Dziewczyna zaprasza swoje przyjaciółki Stefę i Jenny. Wkrótce spotkanie z koleżankami zamienia się w wielką imprezę, gdyż zapraszają one swoich znajomych. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy maszynę, która potrafi przetransportować przedmiot w wybrane przez nią miejsce.
Sezon 3
62 odcinków- 11m
Piękne wnętrza
ła pogoda uniemożliwia Isabelli zdobycie nowej odznaki Ogników, więc Fineasz i Ferb budują gigantyczny biodom, aby jej pomóc. Tymczasem Fretka wpada w paranoję, gdyż wciąż nie wie co Jeremiasz naprawdę o niej myśli. Doktor Dundersztyc próbuje wykorzystać deszcz do przerwania wielkiego meczu piłki nożnej i buduje Deszczo-Inator, aby móc obejrzeć swoją ulubioną meksykańską telenowelę.
- 11m
Fretkemiasz
Fretka zauważa, że jej przyjaźń ze Stefą jest zagrożona, więc postanawia spędzić cały dzień tylko z nią. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje Połączato-Inator, który przypadkowo trafia we Fretkę i Jeremiasza łącząc ich ciała, co uniemożliwia Fretce spędzenie czasu wyłącznie z przyjaciółką. W międzyczasie Fineasz i Ferb budują olbrzymiego psiego robota, który zaczyna powodować wiele szkód.
- 11m
Biegnij, Fretka, biegnij
Fineasz i Ferb tworzą parę stumilowych butów. Fretka postanawia użyć ich, aby być jednocześnie na pikniku rodzinnym Jeremiasza i czytać dzieciom w bibliotece, co obiecała mamie. Tymczasem budynek Spółki Zło zostaje wystawiony na sprzedaż, więc doktor Dundersztyc postanawia przekonać inwestorkę Annabelle, która jest daleką krewną Jeremiasza, że dom nie jest warty zakupu.
- 11m
Ostatni pociąg do wpadki
Podczas wizyty u dziadków, Fineasz i Ferb postanawiają zbudować wielki balon wypełniony gorącym powietrzem. Tymczasem Fretka, zainspirowana przez inżyniera kolejowego Glendę, postanawia zmienić swoją postawę i zrezygnować z przyłapywania braci. Po drugiej stronie miasta, doktor Dundersztyc buduje Ptako-Dodo-Inkubator i znajduje jajo ptaka dodo i przekonany, że wylęgnie się z niego wielki ptasi potwór, postanawia podbić z jego pomocą okręg trzech stanów.
- 24m
Retrospekcja
Z okazji urodzin Fineasza jego przyjaciele postanawiają stworzyć specjalny pokaz klipów ze wspólnych przygód grupy. W tym czasie Agent P próbuje przeszkodzić doktorowi Dundersztycowi w usunięciu z telewizji programu o życiu jego brata Rogera za pomocą Video-Strumienio-Non-Inatora.
- 11m
W brzuchu bestii
Z okazji Festiwalu Portu, Fineasz i Ferb postanawiają zbudować mechaniczną wersję słynnego nieuchwytnego rekina z portu Danville. Fretka postanawia z pomocą Stefy złapać rekina i przyłapać braci. W tym czasie doktor Dundersztyc tworzy Słonowodny Toffi-Inator, aby wywołać próchnicę u wszystkich dzieci na Obszarze Trzech Stanów.
- 11m
Księżycowa farma
Zainspirowani zaginionym fragmentem wiersza „Kot i skrzypce”, Fineasz i Ferb postanawiają wysłać kilka krów na księżyc, aby stworzyć z ich mleka najsmaczniejsze lody na świecie. Fretka postanawia wykorzystać nieobecność chłopców i przygotować Jeremiaszowi fantazyjny obiad, jednak zadanie utrudnia jej brak umiejętności gotowania. Tymczasem doktor Dundersztyc jest zazdrosny o to, że kwiaty jego sąsiada są bardziej zielone od jego. Tworzy więc Wilgocio-Wysysator, aby wysuszyć jego rośliny.
- 11m
Zadaj głupie pytanie
Fineasz i Ferb budują komputer, który zna odpowiedź na każde pytanie. Fretka chce użyć maszyny, aby dowiedzieć się jak może przyłapać braci raz na zawsze. W tym czasie doktor Dundersztyc gubi klucz do swojego Do Wszystkiego-Inatora. Agent P musi znaleźć klucz, zanim zrobi to szalony naukowiec.
- 11m
Inny dziobak
Pepe przegapia swoją setną walkę z doktorem Dundersztycem, gdy Fretka zabiera go do zoo na zwierzęcą kąpiel. Jego nieobecność zostaje niezauważona, gdy inny dziobak z Danville Zoo powstrzymuje doktora Dundersztyca przed strzeleniem do swego brata Wbrew-Swej-Naturze-Zmieniatorem. W tym czasie Fineasz i Ferb budują zabawny dom we własnym stylu.
- 11m
Fretka rozłączona
Fretka prosi braci o pomoc, po tym jak po raz piąty gubi swój telefon komórkowy. Fineasz i Ferb tworzą dla niej nowoczesny telefon z funkcją przenoszenia użytkownika do miejsca, które wymieni w rozmowie. Przypadkowo aplikacja ta przenosi Fretkę na Wyspę Wielkanocną. W tym czasie doktor Dundersztyc tworzy „Z-Daleka-Odbierator”, aby odebrać Vanessę ze szkoły bez wychodzenia z domu.
- 11m
Latający dywan
Zainspirowani ulubionym programem taty, Fineasz i Ferb budują czarodziejski dywan. Fretka jest przekonana, że uda jej się przyłapać braci, jeśli będzie słuchała rad ciasteczek z wróżbą. W tym czasie doktor Dundersztyc chce zniszczyć obraz swojego brata przy pomocy „Zaplamo-Inatora”, jednak okazuje się, że malowidło jest rekonstrukcją zniszczonego obrazu Heinza sprzed lat.
- 11m
Czupiradło
Fretka zostaje źle ostrzyżona i musi skorzystać z maszyny Fineasza i Ferba, która przyspiesza porost włosów, gdyż umówiła się z Jeremiaszem i jego mamą na akcję charytatywną na rzecz zagrożonych gatunków zwierząt. Wkrótce okazuje się, że włosy Fretki urosły bardziej niż się spodziewała i zostaje ona pomylona z mandarynkowym orangutanem. W tym czasie doktor Dundersztyc buduje Bardzo, Bardzo Zło-Inator.
- 11m
Pieczeniowa niespodzianka
Linda dołącza do Jamiego Olivera jako jedna z sędziów Festiwalu Pieczeni w Danville, mającego pokazać jak ważne jest zdrowe odżywianie. W tym czasie Fretka bierze w udział w aukcji Pamiątki Rock and Rolla, na której zostają wystawione upominki dotyczące Nigela i Adriana z jej ulubionego zespołu Tiny Cowboy. Zostaje jednak rozproszona, gdy jej bracia budują sprężysty dom w ogródku. Po drugiej stronie miasta, doktor Dundersztyc chce wprowadzić przepis swojej rodziny na pieczeń do konkurencji, używając „zła” więc buduje Zgniło-Inator jako specjalny składnik.
- 11m
Przerwa
Kiedy mama mówi Fretce, że chce spędzić z nią cały dzień, dziewczyna spędza z nią cały ten czas w ogródku, aby przyłapać braci. Niestety jedynym planem chłopców na ten dzień jest patrzenie na rosnącą trawę. W tym czasie Pepe Pan Dziobak współpracuje z doktorem Dundersztycem, aby naprawić jego Niemrawo-I-Nudo-Inator na Kreatywniator.
- 11m
Prawdziwy chłopiec
Doktor Dundersztyc, myśląc, że jego córka słyszała jak mówił, że wolałby mieć syna, aby pomagał mu w czynieniu zła, postanawia strzelić w nią Promieniem Zapomnij-O-Tym-Inatorem. Tymczasem Norm chce być prawdziwym chłopcem, więc odgrywa przy doktorze Dundersztycu rolę jego syna. W domu Fineasza i Ferba, Stefa hipnotyzuje Fretkę, aby porzuciła przyłapywanie braci i mogła spędzić cały dzień z Jeremiaszem. Niestety Fretka słyszy przypadkowo słowa cofające hipnozę i wraca do domu, by przyłapać braci na tworzeniu skocznego wynalazku.
- 11m
Czy mnie słyszysz, mamo?
Fretka ma skręconą kostkę i musi leżeć cały dzień w łóżku. Robi więc wszystko, aby zwrócić uwagę mamy na wynalazek młodszych braci, którzy próbują wysłać w kosmos życzenia urodzinowe dla swojego przyjaciela, kosmonauty Siergieja. Nieoczekiwanie wiadomość, którą Fretka chciała przekazać mamie, zostaje wysłana do przyjaciela chłopców, co ratuje jego statek przed uderzeniem asteroidy. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Rosoło-Inator, aby zalać zupą kurczakową cały okręg trzech stanów.
- 11m
Wycieczka
Ostatniego dnia rodzinnej wycieczki Fretka ma nadzieję, że nie będzie musiała się martwić przyłapywaniem braci, jednak Fineasz i Ferb decydują się zbudować zajazd przydrożny na szczycie ciężarówki. W tym czasie doktor Dundersztyc także jedzie na wycieczkę, ale używa wielkiej platformy, żeby przewieźć swój wybuchowy sok na okręg trzech stanów.
- 11m
Tour de Ferb
Fineasz i Ferb korzystają z pomocy cyklisty Grega LeMonda, aby przygotował Baljeeta do wyścigu kolarskiego. Tymczasem doktor Dundersztyc stara się wprowadzić Danville w zastój finansowy, aby nikt nie przebił jego oferty na aukcji, więc buduje Reklamo-Inator.
- 11m
Łapu Capki
Fineasz i Ferb wraz z przyjaciółmi budują gigantyczną wersję dziecięcej gry, która obejmuje swym obszarem całe Danville. Fretka, rozdarta między przyłapaniem braci a wspólną grą, w końcu dołącza do zabawy z braćmi i postanawia zostać „Królową Łapu Capek”. Tymczasem doktor Dundersztyc próbuje pogodzić się z myślą, że Vanessa dorasta i chce być normalną nastolatką. Pozwala jej wyjechać na biwak, jednak nie radząc sobie z myślą, że zostawia ją bez opieki, przebiera się za obozowicza i z pomocą Pepe Pana Dziobaka stara się ją chronić.
- 24m
Gol, gol
Do rodziny Flynn-Fletcher przyjeżdżają kuzyni Ferba z Anglii i wyzywają go na piłkarski pojedynek. W tym celu Fineasz i Ferb budują wysokiej technologii stadion 3D. Tymczasem Fretka chce zaimponować Jeremiaszowi znajomością angielskiej kultury, w czym pomaga jej kuzynka Eliza. Z kolei doktor Dundersztyc buduje Upadające-Drzewo-W-Lesie-Inator, który powoduje że spadające drzewa wymawiają jego imię.
- 11m
W sam środek
Tata Fineasza i Ferba w drodze na wystawę antyków przypadkowo trafia na Konkurs Złoczyńcy organizowany przez grupę zwaną B.A.B.E.C.Z.K.A. Przypadkowo zostaje on trafiony promieniem Wszystko Na Złe Przemieniatorem i zostaje ogłoszony liderem złej organizacji. W tym czasie Fretka próbuje przyłapać braci, będąc nieświadoma faktu, że chłopcy pomagają mamie przy instalacji sztuki współczesnej.
- 11m
To duch!
W halloweenową noc, Fineasz i Ferb spotykają tajemniczego chłopca, który uważa, że jego dom jest nawiedzony przez duchy. W tym czasie doktor Dundersztyc tworzy Umysło-Przesył-Inator, którego działanie zamienia go w krowołaka, który pożera trawę w okręgu trzech stanów.
- 11m
Klątwa Fretki
Po obejrzeniu ze Stefą filmu o wampirach, Fretka zaczyna wariować, myśląc, że zamienia się w wampira. Wynalazki Fineasza i Ferba dla ich przyjaciół utwierdzają ją w tej świadomości. Tymczasem doktor Dundersztyc zamienia okręg trzech stanów w kopię Gimmelshtump, aby łatwiej przejąć nad nim kontrolę, więc dlatego buduje Gimmelshtump-Inator.
- 11m
Ucieczka z wieży Fineasza
Fineasz i Ferb postanawiają zbudować kontrolowaną przez komputer wieżę, która ma ich uwięzić i pozwolić im na zastosowanie różnorakich form ucieczki. Nieoczekiwanie komputer wymyka się spod kontroli, co utrudnia chłopcom wydostanie się z pułapki. W tym czasie doktor Dundersztyc tworzy Bez-Czelno-inator, który ma zniszczyć spotkanie jego brata Rogera z angielskimi dygnitarzami.
- 11m
Festyn plackowy
Izabela wpada w panikę, gdy dowiaduje się, że w tym roku nie będzie placków ziemniaczanych na Festiwalu Placków Ziemniaczanych w domu spokojnej starości, w którym mieszka jej babcia. Okazuje się, że wszystkie ziemniaki zniknęły z miasta. Doktor Dundersztyc buduje Historyczno-Armio-Odzysko-Inator.
- 11m
Ferb łacina
Fineasz i Ferb tworzą swój własny język ferbiański, w którym wszystkie słowa kończą się na -erb. Interesująca kultura chłopców i nietypowe zwyczaje szybko rozprzestrzenia się na całe miasto.
- 23m
Rodzinne święta
Fineasz i Ferb mają już dosyć upalnego lata. Aby nieco je ochłodzić, postanawiają stworzyć świąteczne show z udziałem rodziny i przyjaciół. Pojawi się także kilku gości specjalnych, zwłaszcza Kelly Clarkson. Doktor Dundersztyc buduje Transport-Inator.
- 11m
Okręg Trzech Jaskiń
Obszar Trzech Stanów zamienia się w prehistoryczną osadę, a jej mieszkańcy w jaskiniowców. Finebunk i Gerb zastanawiają się nad nowym wynalazkiem, a ich siostra Fretkuk próbuje donieść madze o ich wyczynach. A doktor Dundersztyc buduje Kijonator.
- 11m
Dynastia Dunów
Fineasz i Ferb przypadkowo trafiają do alternatywnej rzeczywistości, w której Izabela jest księżniczką uwięzioną w zamku. Chłopcy muszą wyrwać ją z rąk złego Dunder Chana.
- 24m
Ekskaliferb
W czasach średniowiecza Fineasz i Ferb wyruszają w niesamowitą przygodę, aby odnaleźć legendarny miecz Ekskaliferb i pokonać złego czarodzieja Czarosztyca.
- 11m
Fineasz i Ferb i Świątynia Sołotitje
Po zlokalizowaniu amuletu Sołotitje, dwaj archeolodzy Ohio Flynn i Rhode Island Fletcher wyruszają do Ameryki Środkowej, by pomóc kobiecie w potrzebie Izabeli odnaleźć tajemniczą Świątynię Sołotitje i zaginioną matkę dziewczyny. Z kolei doktor Dundersztyc planuje użyć amuletu w celu ożywienia kukurydzianego kolosa, który zniszczy świat.
- 11m
Potwory z Id
Fretka gubi prezent, który zrobił dla niej Jeremiasz i jest zdeterminowana, aby go odtworzyć. Nie pamięta jednak, jak on wyglądał, więc postanawia użyć czytacza myśli braci, by przywrócić sobie pamięć. Tymczasem doktor Dundersztyc chce użyć Wielko-Bielizno-Inatora, aby zawstydzić wszystkich ludzi w okręgu trzech stanów.
- 11m
Wielkie mrówki
Fineasz i Ferb budują gigantyczne mrowisko pełne wielkich mrówek. Próbując przyłapać braci, Fretka przypadkowo wylewa na siebie mrówcze feromony i wchodzi do wnętrza wielkiego miasta mrówek. Tymczasem doktor Dundersztyc czuje się senny po zjedzeniu indyka, więc tworzy Indyko-Inator, który zamienia wszystkie przedmioty w indyki i wywołuje epidemię snu.
- 11m
Pozostałości dziobaka
W Danville zapanowuje szaleństwo. Fineasz i Ferb tworzą sertopię, doktor Dundersztyc czyni Pepe swoim lokajem dzięki Lokajo-Inatorowi, a Carl zostaje uwięziony w stroju wiewiórki, a później doktor Dundersztyc buduje Wyparowywacz-Inator.
- 11m
Mama w domu
Gdy Pepe znów znika, Fineasz i Ferb budują mechaniczny Pepetronic 3000, który potrafi przyjmować dowolną postać i może towarzyszyć chłopcom cały czas. Tymczasem Fretka postanawia zmienić taktykę przyłapywania, nie dopuszczając do skończenia dzieła przez braci. Z kolei doktor Dundersztyc tworzy Duplikator-Inator-2, aby skopiować swoją głowę i mieć dwa razy większą inteligencję.
- 11m
Pepe Pan Aktor
Pepe zostaje zwycięzcą konkursu na maskotkę fabryki narzędzi, co stawia jego sekretną tożsamość w niebezpieczeństwie. Jego tymczasowym zastępcą w walce z Dundersztycem zostaje Agent Ś. Tymczasem Fretka uczestniczy w przemówieniu Mandy, które ma ją nauczyć panowania nad instynktem przyłapywania braci. A więc Dundersztyc buduje Durno-Wąso-Inator.
- 11m
Skaczmy
Fineasz i Ferb tworzą sieć trampolin w Danville, używając do tego przycisku antygrawitacyjnego. Przypadkowo Fretka również zostaje dotknięta działaniem przycisku i zaczyna lewitować na oczach rodziny Jeremiasza. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Prawdo-Mowo-Inator, który testuje na zawsze szczerym Abrahamie Lincolnie.
- 11m
Koniec przyjaźni
Po wspólnej kłótni, Baljeet i Buford zrywają swoją znajomość, więc Buford zatrudnia się jako pomocnik doktora Dundersztyca w podbijaniu okręgu trzech stanów. Obecność Buforda nie pozwala Pepe na pokonanie swojego nemezis, gdyż nie może on pokazać się przed przyjacielem swoich właścicieli. Tymczasem Baljeet jest przerażony wolnością i przepełniony energią postanawia wraz z Fineaszem i Ferbem wspiąć się na górę Danville. Doktor Dundersztyc buduje Rzeźbio-Inator.
- 11m
Najcichszy dzień w historii
Fineasz i Ferb tworzą stroje ninja umożliwiające niewidzialność, aby nie przeszkadzać mamie w rozwiązywaniu internetowego testu. Tymczasem Fretka jest coraz bardziej zdenerwowana, nie mogąc nigdzie znaleźć młodszych braci i przyłapać ich. Z kolei doktor Dundersztyc tworzy De-Przystojno-Inator.
- 11m
Placek z Dunderkami
Fineasz i Ferb wyruszają na poszukiwanie jagód do słynnego ciasta ich mamy. W tym czasie Pepe walczy z doktorem Dundersztycem na środku oceanu. Z kolei Fretka jest przekonana, że znalazła rozwiązanie problemu przyłapania braci.
- 24m
BezHikność w Seattle
Hik powraca na Ziemię, aby ocalić Fineasza i Ferba przed Mitchem, który chce przejąć kontrolę nad światem Hika i odnaleźć znajdujący się w Seattle zaginionych kielich słodkonium. Chłopcy wyruszają więc do Seattle, aby powstrzymać złoczyńcę. Tymczasem doktor Dundersztyc postanawia odwiedzić swojego dawnego nemezis Pupu Pana Pandę.
- 11m
Przeznaczenie
Dostarczyciel Paul odkrywa jak ważna dla Danville jest jego praca, odwiedzając kolejno dom Fineasza i Ferba, siedzibę Spółki Zło doktora Dundersztyca oraz kwatery O.B.F.S. w specjalnym odcinku widzianym jego oczami. Pojawiają się również Miłosie z muzycznym akompaniamentem. Doktor Dundersztyc buduje Soko-Inator.
- 11m
Tajemnica Buforda
Do Danville przyjeżdżają przedstawicielki Ogników z Francji Brigitte, Josette i Colette, aby pomóc Izabeli upolować niebezpiecznego niedźwiedzia grizzly. Buford, próbując przestraszyć dziewczęta przypadkowo odkrywa tożsamość jednej z nich. Tymczasem Fineasz i Ferb budują u swoich dziadków tor do biegania między zraszaczami a niechęć doktora Dundersztyca do precli zmusza go do stworzenia De-Węzło-Inator, który rozkręci każdego precla w Danville.
- 11m
Mamo Ściągacz
Fineasz i Ferb pytają Fretkę, co ona chce robić. Ta z kolei zamierza powiedzieć mamie o ich wybrykach. Doktor Dundersztyc dzięki Dziecko-Płaczo-Inatorowi chce przeszkodzić Rogerowi w przemówieniu, przyciągając do siebie wszystkie mieszkanki Danville.
- 11m
Mózgus Maximus
Fineasz i Ferb konstruują Mózgo-przyśpieszacz, aby pomóc Baljeetowi być jeszcze bardziej inteligentnym. Natomiast doktor Dundersztyc wykorzystuje Kluczo-Znajdo-Inator, by pozbawić całe Danville wszystkich kluczy, a zwłaszcza klucza do miasta.
- 11m
Agent Dun
Doktor Dundersztyc buduje Bobaso-Inator. Potem rezygnuje z bycia złym i staje się agentem O.B.F.S. Norm przypadkowo włącza Bobaso-Inator a ten trafia w Fineasza i Ferba, którzy stają się dziećmi. Fretka twierdzi że oni sami zamienili się w dzieci i chce pokazać ich mamie.
- 11m
Młody Monogram
Siedząc pod drzewem z przyjaciółmi, Fineasz i Ferb postanawiają stworzyć Lasień – połączenie lata i jesieni. Tymczasem Major Monogram przyprowadza swojego syna Monty’ego do pracy, co sprawia, że Carl jest zazdrosny.
- 11m
Krokodylek
Fineasz i Ferb dowiadują się, że zwierzęca gwiazda Krokuś Pan Krokodyl zaginął. Postawiają więc dokładnie przeszukać wszelkie kanały i zrobić wszystko, by wrócił do Rezerwatu Przyrody w Danville. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Kuro-Zamieno-Inator, który zamienia w kurczaki wszystko co trafi.
- 11m
Śpiąca niespodzianka
Fretka planuje spędzać czas z Jeremiaszem, lecz widzi Fineasza i Ferba grających w siatkówkę na plecakach odrzutowych. Gdy Jeremiasz daje się wciągnąć w zabawę, Fretka próbuje trzymać mamę z dala od ogródka, by jej chłopak nie wpadł w kłopoty. Tymczasem, kiedy doktor Dundersztyc odkrywa, że wymyśla „-inatory” we śnie, postanawia wrócić do swoich marzeń, aby dowiedzieć się co się dzieje.
- 11m
Nasz własny spodek
Fineasz i Ferb stworzyli własny latający spodek, aby rozwiązać tajemnicę ostatniej wysypki kręgów zbożowych. Tymczasem Fretka próbuje zrezygnować z nawyku plotkowania, a po drugiej stronie miasta, doktor Dundersztyc kwestionuje miejscowej pizzerii „37 minut lub to nic nie kosztuje” używając swojego „Ciasto-dmucho-inatora” do wygenerowania silnego strumienia powietrza do przechowywania ciasta do pizzy w górę w nieskończoność.
- 11m
Kawka z wrogiem
Fretka próbuje przyłapać Fineasza i Ferba podczas urządzania na podwórku pokaz magii, a Vanessa i syn majora Monograma, Monty piją kawę razem mimo walki swych ojców. Tymczasem doktor Dundersztyc próbuje zdobyć swych zwolenników wśród młodych ludzi.
- 11m
Skarb Trzech Stanów: But Tajemnic
Fineasz i Ferb pomogają ojcu odkryć brakujący kawałek historii Danville, kiedy spotykają jego odwiecznego wroga Worthingtona na pchlim targu. Tymczasem doktor Dundersztyc chce się odmłodzić, aby wygrać festiwal filmów dla dzieci.
- 11m
Dunderbak
Doktor Dundersztyc zamienia się w dziobaka, aby pokonać Pepe i zawładnąć trzema stanami, ale uważa to za trudniejsze niż przypuszczał ze swoich nowych dodatkowych dziobakowych części. Tymczasem Fineasz i Ferb tworzą urządzenie zmieniające stan materii, aby przemienić jakiś przedmiot w ciecz, ale musi go odwrócić, gdy Fretka trafia w siebie wraz z nim.
- 11m
Norm wyzwolony
Fineasz i Ferb budują nanoboty tak, że mogą je zestawiać w dowolny obiekt jaki oni sobie wyobrażają. Tymczasem doktor Dundersztyc ma obowiązek bycia świadkiem w sądzie, więc Norm przejmuje jego system zła, walcząc z Pepe dzięki swoim nowym wbudowanym gadżetom.
- 24m
Gdzie jest Pepe? cz.1
Rodzina Flynn-Fletcher wyjeżdża do afrykańskiego safari, zostawiając Pepe samego w domu. Tymczasem ten wyrusza na misję, aby powstrzymać doktora Dundersztyca przed przejęciem kontroli nad O.B.F.S. Kiedy jednak doktor przypadkowo strzela promieniem Maksymalnego-Na-Zło-Przemieniatora w Carla, to on zostaje nowym przywódcą agencji i więzi doktora Dundersztyca i majora Monograma. Agent P próbuje powstrzymać Carla, jednak zostaje trafiony jednym z promieni doktora Dundersztyca i znika w tajemniczych okolicznościach.
- 24m
Gdzie jest Pepe? cz.2
Rodzina Flynn-Fletcher wyjeżdża do afrykańskiego safari, zostawiając Pepe samego w domu. Tymczasem ten wyrusza na misję, aby powstrzymać doktora Dundersztyca przed przejęciem kontroli nad O.B.F.S. Kiedy jednak doktor przypadkowo strzela promieniem Maksymalnego-Na-Zło-Przemieniatora w Carla, to on zostaje nowym przywódcą agencji i więzi doktora Dundersztyca i majora Monograma. Agent P próbuje powstrzymać Carla, jednak zostaje trafiony jednym z promieni doktora Dundersztyca i znika w tajemniczych okolicznościach.
- 11m
Ferbowizja
Fineasz i Ferb tworzą własny kanał telewizyjny Ferb TV, w którym Bajleet jest doktorem, Buford kucharzem, a Zuzia i Jeremiasz występują w serialu o życiu Norma.
- 11m
Zderzenie planet
Doktor Dundersztyc tworzy Przyciągaczo-Inator, który po wystrzeleniu w kosmos trafia w ogromną planetę. Fineasz i Ferb gdy odkrywają, że dziwna planeta pędzi wprost na Ziemię postanawiają ją odepchnąć robiąc ogromną sprężynę.
- 11m
Co przegapiłem?
Fineasz i Ferb przygotowują się do ich najnowszego projektu - szkolenia oswojonych wiewiórek do życia w wolności. Tymczasem doktor Dundersztyc wygrywa w konkursie talentów. Zachęcony wygraną, uzależnił się od konkursów. Ponieważ doktor potrafi tylko upiec placek brzoskwiniowy, więc konstruuje Brzoskwin-Placko-Wypiekator, dzięki któremu każdy sędzia w konkursie będzie miał ochotę zjeść placek brzoskwiniowy.
- 11m
Droga do Danville
Doktor Dundersztyc i Agent P gubią się na pustyni i chcą wrócić do Danville.
- 24m
Twoja retrospekcja
Norm jest gospodarzem dziwnego reality show, który ukazuje życie pamiętnego doktora Dundersztyca. Dzięki złym wspomnieniom, Heinz próbuje osiągnąć wyższy stopień okrucieństwa w swoim życiu.
- 11m
Zaciemnienie
Fineasz i Ferb wykorzystują nadarzającą się okazję na zwiększenie awarii sieci elektrycznej w Danville, podczas gdy doktor Dundersztyc próbuje użyć litość na jego korzyść.
Sezon 4
48 odcinków- 11m
Tylko dla twoich lodów
Dzieci podejmują się gry w hokeja, ulepszając ją do poziomu ekstremalnego.
- 11m
Szczęśliwego Nowego Roku!
Fineasz i Ferb planują własną noworoczną, sylwestrową kulę, wraz z dostosowaną do niej kulą wielowymiarową, a Fretka wykorzystuje to jako okazję do powstrzymania się od przyłapania braci do czasu, aż zegar wybije północ. Tymczasem doktor Dundersztyc używa inatora w swoim krawacie jako kontynuację niekończącej się próby przejęcia władzy nad okręgiem trzech stanów.
- 11m
Mucha
Buford usuwa część huśtawki z opon, którą zbudowali bracia, przez co przypadkowo wystrzelony promień zamienia Fretkę w muchę. Tymczasem doktor Dundersztyc cierpi z powodu blokady złego naukowca.
- 11m
Huncwot pilnuje
Buford przyjmuje wyzwanie Fretki i postanawia pokazać, że Fineasza i Ferba da się przyłapać. Po drugiej stronie miasta, doktor Dundersztyc wypija zbyt dużo kawy i dostaje dodatkową porcję złej energii.
- 11m
Moja bryka
W Danville odbywa się festiwal Doo Wop Hop i pokaz samochodów z lat 70, w którym bierze udział całe miasto. Doktor Dundersztyc odbudowuje czadowe auto swojego wuja i chce się pozbyć konkurencji, używając Rdzo-Inatora, zamieniającego wszystkie samochody w rdzawy pył. Tymczasem spełnia się marzenie Fretki, która otrzymuje swój własny samochód, jednak nie dokładnie taki, jak sobie wyobrażała.
- 11m
Kinderlumper
Fineasz i Ferb tworzą wehikuły związane z brukwią, gdy Fretka zostaje wybrana Księżniczką Brukwi i ma otworzyć bieg Szynszyli. Z kolei doktor Dundersztyc chce zmienić się w Kinderlumpera, aby przestraszyć Rogera i odebrać mu tytuł burmistrza Danville.
- 24m
Zmiana planu
Agent P łączy siły z byłą partnerką, ludzką agentką Lylą, aby zatrzymać porwany pociąg wzdłuż granicy USA z Kanadą. W jednej z poprzednich misji polegli, więc Agent P musi zdecydować, czy może zaufać Lyli i jej wyjątkowemu poczuciu logiki aby dostać się tam poprzez misję, pokonać doktora Dundersztyca i uratować pasażerów pociągu, a nawet narodowy skarb Kanady - łosia Alberta.
- 24m
Pierwotny Pepe
Pepe musi uciekać przed australijskim łowcą dziobaków Liamem, który ma zamiar go zniszczyć, aby ocalić doktora Dundersztyca i zachować świętość Botanicznych Ogrodów Danville. Tymczasem Fineasz i Ferb tworzą nieskończony generator prawdopodobieństwa, który pozwala Baljeet’owi dokonywać nieskończoną ilość wyborów, bez ponoszenia ich konsekwencji.
- 11m
Zamiana umysłów
Przyjaciele wymieniają się ciałami z turystami z kosmosu, aby skorzystać z darmowego międzygalaktycznego wypoczynku. Tymczasem doktor Dundersztyc próbuje zaimponować dziewczynie o imieniu Rosie przez specjalne buty, które czynią go idealnym tancerzem.
- 11m
Ogródkowy miszmasz
Fineasz i Ferb tworzą nowy wynalazek, używając części ze swoich poprzednich projektów. Gdy Fretka próbuje ich przyłapać, mama jest zbyt zmęczona pieczeniem placków cały dzień i nie potrafi odkryć, co córka chce jej pokazać. Doktor Dundersztyc zamierza popsuć wzrok wszystkim w okręgu trzech stanów.
- 11m
Dzień Pszczół
W Danville odbywa się Dzień Pszczół. Fineasz i Ferb tworzą wielki nadmuchiwany basenik dla mamy. W tym czasie Fretka postanawia zostać emo, zaś doktor Dundersztyc chce przejąć władzę nad pszczołami.
- 11m
Pszczela Opowieść
Odcinek pokazany jest z perspektywy Izabeli i jej zastępu. Izabela i dziewczyny z zastępu Ogników próbują zdobyć odznakę hodowczyń pszczół, zamieniając się w te owady. W tym czasie profesor Poofenplotz chce zostać Królową Świata, kradnąc i konsumując wielkie ilości królewskiego mlecza.
- 11m
Wielkie kule wody
Fineasz i Ferb tworzą wielką kroplę wody, żeby się schłodzić. Fretka próbuje być najzwyczajna, a doktor Dundersztyc chce się napić miętowego arientolagu.
- 11m
Gdzie jest Pimpuś?
Pepe i Pinky współpracują, aby powstrzymać doktora Dundersztyca przed jego najnowszym planem. Fineasz i Ferb pomagają Izabeli odnaleźć zagubionego psa, co naraża misję Pepe i Pimpusia na ujawnienie.
- 11m
Muzyczno-Klipowe Odliczanie prowadzone przez Kelly Osbourne
Doktor Dundersztyc i major Monogram chcą prowadzić program 10 najlepszymi piosenkami z sezonu 2 i 3, wkrótce okazuje się, że to Kelly Osbourne będzie prowadziła program. Doktor Dundersztyc chce wysłać Kelly do innego wymiaru, ale Pepe ją ratuje i to doktor Dundersztyc jest w innym wymiarze. Występuje też gościnnie Maia Mitchell.
- 11m
Węzeł
Fretka sądzi, że może ostatecznie pokonać swoich braci, gdy chłopcy poproszą ją o zawołanie mamy, gdy zaplączą się w gigantycznym węźle gordyjskim. Okazuje się jednak, że jest bardziej zajęta, pomagając Jeremiaszowi w otworzeniu jego minisejfu.
- 11m
Tylko desery
Fineasz i Ferb wraz z przyjaciółmi budują wielką ściankę wspinaczkową. Tymczasem Fretka nagrywa wraz z Irvingiem audiobooka podręcznika zastępu Ogników i niespodziewanie traci głos, przez co nie może przyłapać swoich młodszych braci na gorącym uczynku.
- 11m
La Fretka-Cabra
Fineasz i Ferb postanawiają udowodnić całemu światu, że nieuchwytna Chupacabra istnieje, lecz Fretka nie może znieść czekania i chce jak najszybciej pokazać ją mamie. Tymczasem Dundersztyc postanawia użyc swój Zmień-Miejsce-Inator, aby usunąć włosy jednej osobie i oddać je innej, aby zwiększyć sprzedaż swojego toniku na porost włosów.
- 11m
Wszystkiego najlepszego, Izabelo!
Fineasz i jego drużyna postanawiają uczcić urodziny Izabeli w uroczysty sposób, lecz jedyne czego ona pragnie to spędzić czas w ciszy z Fineaszem. Tymczasem doktor Dundersztyc instaluje swój Zrobakuj-Mnie-Inator w swoim busie, którym zamienia wszystko co go irytuje w robactwo. Stefa dowiaduje się, że Pepe jest tajnym agentem, i obiecuje utrzymać to w tajemnicy.
- 11m
Miłość od pierwszego bajtu
Gdy mama staje się przytłoczona organizacją imprezy osiedlowej, prosi Fineasza i Ferba o pomoc w tworzeniu niezapomnianego finału imprezy. Tymczasem Fretka planuje popiersie swoich braci, ale oni razem z mamą nie zwracają na to uwagi. Podczas przyjęcia, doktor Dundersztyc próbuje wyswatać Norma z żeńskim robotem Chloe, ale Norm trochę się denerwuje.
- 11m
Właściwy obrót
Zmotywowane filmem o silnych superbohaterkach, Stefa i Fretka postanawiają połączyć swoje siły przeciwko rywalizującym ze sobą grupom i konkurować w Fineaszo-Ferbowym Ostatecznym Torze Przeszkód. Tymczasem po drugiej stronie miasta doktor Dundersztyc chce upokorzyć swojego brata Rogera, używając Obróć-się-o-90-Stopni-Inatora, aby niechcący obraził burmistrza Stumblegimp i musiał zatańczyć kompromitujący taniec skruchy.
- 46m
Fineasz i Ferb: Misja Marvel
Spider-Man, Iron Man, Thor i Hulk przybywają do Danville, po tym jak najnowszy Inator doktora Dundersztyca przypadkowo odbiera im moce i unieszkodliwia ich. Fineasz i Ferb postanawiają pomóc superbohaterom odzyskać utracone siły i pokonać ich śmiertelnych wrogów: Red Skulla, Whiplasha, Venoma i MODOK-a, którzy we współpracy z doktorem Dundersztycem chcą wywołać chaos w mieście.
- 11m
Nie, dziękuję
Vanessa i Monty dalej ukrywają przed ojcami, że są razem, natomiast Carl chce, żeby major Monogram dowiedział się o nich. Tymczasem Fretka jest szczęśliwa, że jej sąsiadka widziała wszystkie wynalazki braci. Również doktor Dundersztyc buduje Nadmuchuj-Inator, żeby uciszyć sąsiada, który gra na dudach.
- 11m
Trojańska opowieść
Fineasz i Ferb odtwarzają Bitwę o Troję, a Fretka próbuje uniknąć konieczności przeczytania prawdziwej historii dla swojego klubu książki. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Niełado-Inator, który tworzy wielki bałagan.
- 11m
Druselsteinoween
Gdy Vanessa dowiaduje się, że doktor Dundersztyc odziedziczył zamek w Drusselstein tuż obok niej, chce urządzić największą halloweenową imprezę. Całe miasto jest tam, w tym Fineasz i Ferb, którzy działają jako współorganizatorzy imprezy planistów firm i DJ-ów. Tymczasem doktor Dundersztyc werbuje Pepe, aby pomóc mu znaleźć duży, ukryty skarb jego ciotki został umieszczony gdzieś w zamku.
- 24m
Przerażająca Trójstanowa Trylogia Strachu
Fretka zaklęciem przypadkowo ożywia swoją pluszową Kaczuszkę Momo. Doktor Dundersztyc spotyka niewytłumaczalne Wielką Unoszącą Się Główkę Dziecka, która przyznaje przeklęte życzenia. Fineasz, Ferb i ich przyjaciele walczą z hordami złośliwych dziobaków, które chcą zniszczyć miasto.
- 11m
Zmierz się ze strachem
Po studiowaniu godzinami horrorów, doktor Dundersztyc rozwija teorię powiększania małych, uroczych zwierzątek pod postacią gigantycznych bestii, które pomogłyby mu przejąć obszar trzech stanów. Ale kiedy stawia plan w życie, szybko uświadamia sobie, to może być za dużo dla niego, aby nimi się posłużyć. Tymczasem Fineasz i Ferb robią miasto z gigantycznej, odnawialnej pianki, aby oni mogli bezpiecznie wykonywać triki na desce, a wycieczka z Fretką do kosmicznego laboratorium w Danville daje jej szansę na przyłapanie w wysokiej technologii.
- 11m
Strachy na lachy
Za namową Stefy, Fretka prosi Fineasza i Ferba, aby stworzyli wielką księgę specjalnych wydarzeń z Jeremiaszem z okazji jego urodzin. Tymczasem Pepe Pan Dziobak dowiaduje się, iż doktor Dundersztyc ukradł wszystkie horrory w Danville, aby stworzyć Inator, który wywołuje największe lęki ludzi.
- 11m
Paromaniacy
Kiedy Fineasz i Ferb odkryli okolicznościową monetę ze Światowego Festynu w Danville z 1903 roku, zabierają ją natychmiast z powrotem do festiwalu, gdzie urządzenia napędzane były parą,a dzieci były przygotowane do tego bardzo oczekiwanego wydarzenia.
- 11m
Ja to mam szczęście
Fretka zostaje przypadkowo trafiona przez Stinkelkrampen-Inatorem doktora Dundersztyca. Dziewczyna jest pewna, że uda jej się dziś przyłapać braci. Tymczasem Fineasz i Ferb organizują podniebny mecz tenisa, gdzie zostają trafieni inatorem i zaczynają mieć pecha. Doktor Dundersztyc ma odwrotną sytuację, zaczyna mieć szczęście.
- 11m
Zwrot
Fineasz i Ferb organizują ekstremalny mecz baseballa, zaś Fretka znajduje się w tarapatach z powodu sportów wodnych. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje Powrotem-Do-Sklepu-Zwracator, by wysyłać rzeczy z powrotem do sklepu i dostawać pieniądze do kieszeni.
- 11m
Żyj i pozwól jechać
Pepe wyrusza do czarującego miasteczka Księstwo w Montezłościowa, aby powstrzymać doktora Dundersztyca przed wygraniem Grand Prix i zdobycia mnóstwa pieniędzy. Kiedy doktor Dundersztyc używa Nie-obchodzi-mnie-Inatora, aby sabotować wyścig i wyeliminować przeciwników, w tym międzynarodową legendę jazdy włosko-szwajcarsko-szkocko-holenderskiego pochodzenia Paolo Vanderbeeka, Agent P musi chwycić za kierownicę i zmierzyć się ze swoim przeciwnikiem. Tymczasem Fineasz i Ferb organizują swój własny rajd samochodowy, z prowadzącymi programu Top Gear w roli prowadzących.
- 44m
Fineasz i Ferb ratują lato
B.A.B.E.C.Z.K.A odsuwa Ziemię z dala od słońca. Fineasz i Ferb ruszają do akcji, by uniknąć kolejnej epoki lodowcowej i ocalić lato. Do tej walki włączają się także: Agent P, major Monogram i Carl.
- 11m
Dzień Ojca
Fineasz i Ferb naprawiają samolot dziadka Fletchera, a Pepe pomaga doktorowi Dundersztycowi odnaleźć krasnala ogrodowego jego ojca.
- 11m
Burza niedoskonała
Fineasz i Ferb stworzyli urządzenie wzmacniające wiatr i testują je na olbrzymich latawcach w parku. Fretka myśli, że w końcu ich przyłapie, kiedy mama wynajmuje dwóch chłopców, by sprzątali ogródek. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje Wodo-Zalewator, żeby oblać swoją dziewczynę z przeszłości, która go oblewała wodą, bo Heinz jej się podobał, ale która potem dała mu kosza.
- 11m
Powrót zbuntowanego królika
Fineasz i Ferb pomagają zastępowi Ogników w organizacji kukiełkowego przedstawienia. Tymczasem doktor Dundersztyc umożliwia królikowi Dennisowi ucieczkę z więzienia.
- 11m
To nie jest piknik
Ferb wybiera się do dentysty, a Buford i Baljeet są na Tjinder-Van Stomm walk kuchennych rodzin, więc Izabela zostaje sama z Fineaszem i planuje romantyczny piknik z pomocą Ogników. Tymczasem doktor Dundersztyc tworzy Teleport-Inator, by teleportować Vanessę do kina na film „Krzywda 4".
- 24m
Ultimatum Klimpaloona
Pewien zespół muzyczny rzuca wyzwanie Miłosiom w konkursie piosenki opartej na faktach. Aby wykonać swoją „Balladę o Klimpaloonie”, Danny, Bobby i Sherman wybierają się w Himalaje, by udowodnić, że legendarny kostium kąpielowy istnieje. Tymczasem doktor Dundersztyc zamierza zmienić Rogera w guźca.
- 11m
Operacja: „Placuszek z kruszonką”
Izabela z Ognikami próbują przechwycić list, który Izabela nieopatrznie wysłała do Fineasza. Tymczasem chłopcy tworzą sztukę z jedzenia i przyborów kuchennych.
- 11m
Fretka-facetka
Doktor Dundersztyc emituje hologram przedstawiający dostawcę pizzy. Tymczasem Fretka spaceruje z Jeremiaszem i jego przyjaciółmi, by dowiedzieć się o czym rozmawiają chłopcy. Tymczasem Fineasz i Ferb nasycają powietrze zapachem jagód.
- 51m
Fineasz i Ferb: Star Wars
Dawno temu, w odległej galaktyce Fineasz i Ferb żyli sobie szczęśliwie na planecie Tatooine, tylko jedną farmę dalej od Luke’a Skywalkera. Nagle znajdują się w samym sercu globalnej rebelii, gdy plany wysadzenia Gwiazdy Śmierci wpadają im w ręce. Gdy przeznaczenie nieoczekiwanie wciąga braci w walkę o wolność, muszą oni znaleźć pilota, który zabierze ich do Rebeliantów, którym mogą przekazać plany. Sprawę komplikuje fakt, że siostra chłopców Fretka dowodzi "przyłapialskim rebeliantom", którzy ścigają Fineasza i Ferba po całej galaktyce, by zdobyć projekt Gwiazdy Śmierci. Tymczasem w Gwieździe doktor Darthensztyc, padawan Dartha Vadera stworzył napędzany mocą Sith-Inator, który chce użyć przeciw Sojuszowi Rebeliantów. Agent P, pracujący pod przykrywką dla Rebelii zostaje wysłany, by go powstrzymać, ale zostaje uwięziony w karbonicie. Nagle sprawy przybierają zaskakujący obrót, gdyż Ferb zostaje przypadkowo trafiony Sith-Inatorem i staje się złym Sithem!
- 11m
Zagubieni w Danville
Fineasz i Ferb znajdują kapsułę, która spadła z nieba i chcą ją otworzyć. Tymczasem doktor Dundersztyc zostaje porwany przez osobę o imieniu Profesor Zagadka, którego wrogiem jest Pupu Pan Panda.
- 11m
Metoda Inator
Dundersztyc organizuje seminarium na temat jego stylu prezentacji inatorów. W tym samym czasie Fineasz, Ferb i przyjaciele odbywają wyścig planetarny, a Fretka chce udowodnić, że potrafi posprzątać pokój i grać w grę MMORPG jednocześnie.
- 44m
Noc żywych aptekarzy
Doktor Dundersztyc zamierza zaszkodzić swojemu bratu, czyniąc go brzydszym, jednak jego inator przypadkowo w wyniku przeciążenia maszyny nie tylko zamienia Rogera w najbrzydszą osobę na świecie, czyli Dundersztyca, ale pozbawia go intelektu i sprawia też, że każdy, kogo burmistrz teraz dotknie, zmienia się w klona doktora myślącego tylko o dalszej replikacji. Agent P, a także Fineasz i przyjaciele muszą współpracować, aby uratować miasto i jego obywateli.
- 22m
Opowieści ruchu oporu. Powrót do drugiego wymiaru
Od czasów wydarzeń z filmu „Podróż w drugim wymiarze” minęły 2 miesiące. Doktor Dundersztyc siedzi w więzieniu, a życie w alternatywnym Danville wraca do normalności po okupacji tyrana. Jedynie Fretka, pragnąca wiecznych wrażeń, tęskni za dawnym, podziemnym życiem. Dzieci znajdują ukryte pod ziemią, a niegdyś zabronione, stare piłki i inny sprzęt sportowy, które Lawrence niegdyś schował. Z racji, iż nie ma dłużej sensu ukrywać przedmiotów służących do zabawy, Fineasz i Ferb postanawiają, najzwyczajniej w (normalnym) świecie, zająć się nieznanym dotąd sportem. Major Monogram próbuje stworzyć na nowo sieć agentów-zwierzaków. Zabawę w parku przerywa atak robotycznych mrówek-gigantów, którym towarzyszą zamienieni w cyborgi agenci, którzy porywają Pepe. Fretka w końcu może ruszać do akcji. Pomagają jej, rzecz jasna, dzieci. Czy za całym złem stoi, pomimo przebywania w więzieniu, doktor Dundersztyc?
- 11m
Dusiek 101
Zmuszony do wyboru pomiędzy więzieniem a pracami społecznymi, doktor Dundersztyc zaczyna pracę nauczyciela w szkole Vanessy. W tym czasie pewna trójka robaków próbuje zostać pierwszymi owadami, które będą rozmawiać z ludźmi. Fineasz i Ferb modyfikują szkolne boisko.
- 24m
Czas dojrzeć
Minęło 10 lat od momentu rozpoczęcia serialu. Fineasz chce wybrać, do jakiej szkoły wyższej ma pójść, gdy dowiaduje się, że Izabela jest w nim zakochana. Pragnie odwzajemnić uczucie, nim dziewczyna wyjedzie do college’u. Tymczasem doktor Dundersztyc przeżywa kryzys wieku średniego.
- 44m
Fineasz i Ferb: Ostatni dzień lata
Nadszedł ostatni dzień lata i to dla Fretki ostatnia szansa, żeby przyłapać Fineasza i Ferba. Oczywiście nie udaje jej się. Gdy Fretka natrafia na Od-Nowa-Inator doktora Dundersztyca, postanawiać go użyć, by powtórzyć dzień i wreszcie przyłapać braci. Niestety, wynalazek niszczy kontinuum czasoprzestrzenne i powoduje, że dni stają się coraz krótsze, a na dodatek Fineasz i Ferb znikają.
Sezon 5
12 odcinków- 11m
Odcinek 1
- 11m
Odcinek 2
- 11m
Odcinek 3
- 11m
Odcinek 4
- 11m
Odcinek 5
- 11m
Odcinek 6
- 11m
Odcinek 7
- 11m
Odcinek 8
- 11m
Odcinek 9
- 11m
Odcinek 10
- 11m
Odcinek 11
- 11m
Odcinek 12
Rok premiery
Dostępne języki
- English
Oceny
TMDB
7.873
Gatunek
- Animacja
- Komedia
- Familijny
- Sci-Fi & Fantasy
Opis
Dwaj przyrodni bracia o niebywałej wyobraźni - Fineasz Flynn i małomówny, zielonowłosy Ferbie Fletcher nie cierpią nudy, więc co dzień wymyślają coraz to nowe i szalone plany na spędzenie wakacyjnych chwil. Ich starsza siostra Fretka, nieustannie próbuje donieść mamie bądź tacie o szalonych pomysłach braci. Jej wysiłki są jednak udaremniane przez niesamowity zbieg okoliczności, w którym często widzimy zasługę dziobaka Pepe, który jest w rzeczywistości tajnym agentem i jednocześnie pupilkiem rodziny.
Gdzie jeszcze można zobaczyć:
Obsada
Rekomendacje
Zwiastuny i ciekawostki

Phineas and Ferb (2007-2015) Intro

Phineas and Ferb Trailer
Tła
Zacznij darmowy okres próbny już dziś!
Dołącz do CineBase i odkryj bogatą bibliotekę filmów, seriali oraz unikalnych treści, które masz zawsze pod ręką. Dzięki bezpłatnemu okresowi próbnemu możesz bez zobowiązań sprawdzić, co dla Ciebie przygotowaliśmy